Απόκριες και Σκέψεις



Η τελευταία φορά που ντύθηκα σε απόκριες λες και έχει σβηστεί από την μνήμη μου, μπορεί και να ήταν πριν από το λύκειο. Δεν ξέρω για ποιο λόγο, δεν είναι ότι τις σνόμπαρα ακριβώς, είναι που κάτι δεν με εξέφραζε. Και αν είναι να μη κάνω κάτι με την καρδιά μου δεν το κάνω καθόλου. 

Σπούδασα τέσσερα χρόνια στην Πάτρα, και δεν συμμετείχα ούτε σε γκρουπ, τόση άρνηση! Που αν θέλεις να βιώσεις τι εστί καρναβάλι, το πατρινό μπαίνει σίγουρα στα top! Μάλιστα είχα κάτσει στο πρώτο και στο τελευταίο έτος να παρακολουθήσω, στα ενδιάμεσα ανέβαινα Αθήνα. 

Μετά από το πέρασμα των χρόνων κατέληξα μέσα μου γιατί δεν μου έλεγαν τίποτα απολύτως οι Απόκριες. Όλο αυτό το ξαφνικό.. ξεπάτωμα-ξεφάντωμα, κάνω τρέλες γιατί έτσι, γιατί είναι απόκριες, γιατί είναι καρναβάλι δεν μου καθόταν καλά. Δηλαδή όλο το υπόλοιπο διάστημα είμαστε σοβαροί (ενίοτε σοβαροφανείς) και περιμένουμε τις απόκριες για να κάνουμε τρέλες και να ξεχαστούμε; Όταν ένα κοριτσάκι στην πολυκατοικία μας φορούσε στολές αποκριάτικες σε άσχετες εποχές, το καμάρωνα τόσο πολύ.. Θαύμαζα αυτού του είδους την τρέλα.. παρά την επιτηδευμένη!

Μετά είναι και το άλλο. Ως επί το πλείστον και κυρίως οι γυναίκες αντί να ντυθούν κάτι αστείο, να τσαλακωθούν και λίγο (ελάχιστες το κάνουν και τις χαίρομαι) επέλεγαν πάντα ερωτικές-γοητευτικές στολές στις οποίες έκαναν άψογο μακιγιάζ και οι περούκες τους πάντα στην εντέλεια! Σαν να έκαναν διαγωνισμό ομορφιάς ένα πράγμα. Μα τι νόημα έχει όλο αυτό το στυλιζαρισμένο; Αν δεν κάνεις χαβαλέ τι νόημα έχουν οι απόκριες; 

Φέτος λοιπόν που ήθελα να ντυθώ κάτι γελοίο ή κάτι συμβολικό, να πάω και στο αποκριάτικο πάρτι του σχολείου μας έτσι ντυμένη δεν μου έκατσε, αλλά τουλάχιστον άρχισα να βλέπω με άλλο μάτι τις απόκριες. Παρακολουθούσα σήμερα τα παιδιά, τι ωραία που ξεφύγαμε από την ρουτίνα, πόσο γελάσαμε! Και θα μου άρεσε να εφαρμόζαμε τέτοιες μέρες στο άσχετο, όχι προγραμματισμένα μία φορά το χρόνο..

Το νόημα είναι να περάσεις ωραία, να ξεφύγεις να απελευθερωθείς!
Πάντως αναπολώντας τα παιδικά χρόνια, διασκεδάζαμε πάρα πολύ οικογενειακώς στις απόκριες, από την εφηβεία και μετά είχαμε άρνηση. Ίσως να ευθύνεται μέσα σε όλα και το γεγονός ότι δεν μεγάλωσα σε κάποια περιοχή εθιμοτυπική, να βιώσω ξεχωριστές εμπειρίες.

Διαβάστε εδώ την ιστορία του Ζακυνθινού καρναβαλιού, από τον τόπο της μισής καταγωγής μου!


Μεγαλώνοντας λοιπόν αρχίζεις συνήθως να τα βλέπεις από άλλη οπτική τα πράγματα. Δεν κολλάς τόσο, δεν απαρνιέσαι τόσο έντονα, δίνεις ευκαιρίες σε αυτά που μπορεί να σε κάνουν χαρούμενο. Έτσι βλέπω πλέον τις απόκριες, μια αφορμή για ξεγνοιασιά, γέλιο και χαβαλέ, μια αφορμή για εκτόνωση! Τόσο αναγκαία με όλα που περνάμε καθημερινά.
Απλώς θα ήθελα αυτή την τρέλα να την βάζαμε με κάθε τρόπο πιο συχνά στην καθημερινότητά μας για να ξεφεύγουμε!






Καλό τριήμερο να έχουμε, με λίγα μπορούμε να περάσουμε όμορφα με τους αγαπημένους μας!









ΥΓ: Το ότι γράφουμε κάποιες φορές κάποια πιο ανάλαφρα θέματα δεν σημαίνει πως δεν μας απασχολούν όλα τα σημαντικά που συμβαίνουν, ότι δεν προβληματιζόμαστε κι ότι δεν ζούμε δυσκολίες. Είναι μια στάση ζωής για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε, το να μη μιλάμε μόνο για δυσάρεστα θέματα.




Σχόλια

  1. Ειλικρινά απορώ και γω με αυτούς που το κάνουν επιτηδευμένα... Και οσον αφορά στις Απόκριες ειναι πολλοί αυτοί που έχουν περισσότερο στο μυαλό τους το... Θεαθήναι παρά το να νιώσουν όμορφα και να διασκεδάσουν! Καλά, όσον αφορά τις τύπισσες δεν το συζητάω.... Λίγο μπούτι, λίγο στήθος, πολύ μεικ απ και...καλωσήρθε το τσίρκο στην πόλη μας! Υπάρχουν υπέροχα ήθη και έθιμα, υπέροχα Καρναβάλια ανά τόπους βασισμένα στην ιστορία των περιοχών, που πραγματικά αξίζουν. Δεν κατηγορώ όσους αγαπάνε αυτή την περίοδο, αλλά δε με εκφράζεικαι μένα, ίσως γιατί η υποκρισία και το μασκάρεμα περισσεύουν τις άλες μέρες του χρόνου... Είμαι με αυτούς που το κάνουν γιατί το χαίρονται και αυτοί είναι μάλλον μόνο τα...παιδιά! Καλο τριήμερο Κατερίνα μου.

    Υ.Γ. Παρεπιπτόντως, όταν ήμουν μικρός ντυνόμουν αρλεκίνος και Μπατμαν! Τίποτα, απλά ήθελα να το καταθέσω για να γραφτεί στα πρακτικά μη μας λένε και μουντρούχους...χαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατερινακι μου, συμφωνώ μαζί σου. Το στυλιζαρισμενο ποτέ δεν μου έλεγε κάτι και μένα. Πάντα έβλεπα και βλέπω τις Απόκριες σαν αφορμή για γλέντι, μια ευκαιρία παραπάνω για εκτονωση κάτι που χρειαζόμαστε στη ζωή μας όλο το χρόνο!!
    Να περάσεις όμορφα κορίτσι μου και να γλεντας με κάθε ευκαιρία!!!
    Μακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κατερίνα μου καλό Τριήμερο να έχεις και Καλά Κούλουμα. Τα βιώματά μας στις Απόκρηες είναι ποικίλα και πολύ διαφορετικά και το καθένα έχει να κάνει με την εποχή στην οποία αναφερόμαστε. Γενικά στις σημερινές νέες κοπέλες κάθεται λίγο δύσκολο να "παραμορφωθούν" καρναβαλικά καθώς η αίσθηση του αυτοσαρκασμού δεν έχει καλλιεργηθεί.
    Ας Χαρούμε όσο μπορούμε λίγες στιγμές ξεγνοιασιάς.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ορίστε, ήρθα κι εγώ η τρελή του υπόλοιπου έτους! Τί να μου πουν εμένα οι Απόκριες, ε?! (Σχεδόν αυτολεξεί ταυτίζομαι με το κείμενό σου!)
    Πάντως, πολύ μου άρεσε η φωτογραφία σου στο facebook! Σκέτο ζαχαρωτό!!!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, ομορφιά μου! Καλό 3ήμερο!

    Α,ξεχάστηκα: Να, για να δεις πόσο αδιάφορες μου ήταν/είναι οι Απόκριες, το "La colegiala" όλοι το έχουν ταυτίσει με το Καρναβάλι, αλλά για εμένα επειδή το βάζουμε σε όλα τα latin party, είναι η ωραιότερη cubia! (Αυτό που γράφω στη υποσημείωση είναι μεγαλύτερο από το αρχικό μου σχόλιο! χαχα!)
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ ξανά! Καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πέτυχες στην πιο φανατική των καρναβαλιών. Παραδόξως έχω καιρό να ντοιθώ από το '12 γκρρρ κι αυτό γιατί δεν έχω καλή παρέα να με συγοντάρει. Συμφωνώ με κάθε σου λέξη, αλλά εμένα μου βγαίνει πηγαία η αποκριάτικη τρέλα την οποία την κουβαλάω όμως όλο το χρόνο. (προλαβαίνω άραγε αύριο να ντοιθώ;;;) Φιλάκια Κατερινάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν τρελαίνομαι με το όλο κλίμα της αποκριάς η αλήθεια είναι, αλλά σε ευκαιρίες για ξεγνοιασιά δε λέει κανείς όχι!
    Καλά να περάσεις Κατερίνα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλές οι απόκριες, όπως καλές είναι όλες οι ευκαιρίες για γλέντι, ξεγνοιασιά, ξεφάντωμα. Θυμάμαι και εγώ όσες φορές ντύθηκα για αποκριάτικο πάρτι ποτέ δεν ήταν κάτι γυναικείο πρώτα από όλα και δεύτερον ποτέ στυλιζαρισμένο. Α....και ποτέ αγοραστή στολή. Οτιδήποτε το αυτοσχεδίαζα. Και το γέλιο; Άπλετο Φυσικά είναι και θέμα πόσο άνετος είσαι με τον εαυτό σου. Αλλιώς γιατί να σε νοιάζει αν θα είσαι μοντέλα και ως μασκαράς;;;
    Καλή Σαρακοστή πια. Εύχομαι να πέρασες καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να σου πω τη μαύρη μου αλήθεια, εδώ και χρόνια δεν μου λένε τίποτε οι Απόκριες. Αν δεν έκανα αυτή τη δουλειά που κάνω, ούτε που θα τους έδινα σημασία... Κάποτε, πιο μικρή, μασκαρευόμουν με ό,τι έβρισκα, γιατί κι εγώ πιστεύω πως το νόημα είναι να γίνει χαβαλές, να βγει λίγο γέλιο. Όχι να ντυθείς για να περπατήσεις στο κόκκινο χαλί!!
    Τώρα μασκαρεύομαι αναγκαστικά κάθε χρόνο στη δουλειά, αλλά αν μπορούσα να το αποφύγω θα το απέφευγα. Για κάποιο ανεξήγητο λόγο, νιώθω εντελώς έξω από τα νερά μου. Ίσως γιατί δεν αισθάνομαι την ανάγκη να γίνω κάτι άλλο, κάποιος άλλος... (Και φέτος μασκαρεύτηκα εις διπλούν κιόλας, άσε!!)
    Καλή Σαρακοστή, Κατερίνα μου, φιλιά πολλά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Άφησε το αποτύπωμά σου εδώ..

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αλάτι, ζάχαρη κι αλληλεγγύη / το e-book

Φωτογραφίζειν: κατά βάθος είμαι ζήτημα φωτός

καληνύχτα καρδιά μου!

Ημερολόγιο Αισιοδοξίας 2013-2017 : Οι 32 συμμετοχές

Αναγνώστες

Google+ Society