Το τίμημα του Παλιάτσου




Ξυπνούσε κάθε πρωί στις επτά και απολάμβανε κάθε λεπτό της καθημερινής πρωινής ρουτίνας. 
Σαν ιεροτελεστία. 
Ύστερα φορούσε την στολή του και έπαιρνε τα χρώματα να βάψει το πρόσωπό του. Χαμογελούσε στον καθρέφτη και το είδωλό του, δίνοντας κουράγιο να αντέξει μία ακόμα σκληρή μέρα. 

Έβγαινε στον δρόμο και αγνοώντας τα κοροϊδευτικά βλέμματα του κόσμου, ή εκείνα τα γεμάτα οίκτο και δήθεν συμπόνοια, προχωρούσε με ψηλά το κεφάλι. Τις πρώτες ώρες τις περνούσε στην Κηφισίας προσπαθώντας να δώσει έναν χαρούμενο τόνο στους περαστικούς και στα οχήματα που σταματούσαν στο φανάρι. Κάποιοι δεν κοιτούσαν καν. Πατούσαν με μίσος τις κόρνες τους στους μπροστινούς για να προλάβουν λίγα λεπτά παραπάνω να βρεθούν πιο κοντά στον προορισμό τους. Άλλοι άνοιγαν το παράθυρο και του πετούσαν λίγα αδιάφορα ευρώ.




Κάθισε να φάει κάτι για να πάρει δυνάμεις κι ένα κοριτσάκι τον πλησίασε με την μαμά της να ακολουθεί υπομονετικά.

- Πως σε λένε Παλιάτσε; 
- Νίκο, της απάντησε σκύβοντας στο δικό της ύψος και κοιτώντας την μαμά της που του χαμογελούσε ζεστά.
- Και αυτή είναι η δουλειά σου;
- Ναι, μέχρι να βρω μια άλλη δουλειά.. Εσένα πως σε λένε μικρή μου;
- Δάφνη. Γιατί δεν σου μιλάει κανείς;
- Μάλλον δεν με παίρνουν στα σοβαρά επειδή είμαι ντυμένος έτσι.

Η μικρή δυσανασχέτησε. 
- Και δηλαδή όσοι φορούν γραβάτες είναι πιο σοβαροί;
- Έτσι νομίζουν οι περισσότεροι.. μέχρι να αποδειχθεί το αντίθετο!
- Να μη στεναχωριέσαι Παλιάτσε Νίκο. Μάλλον σε ζηλεύουν.
- Γιατί το πιστεύεις αυτό;
- Γιατί δεν ντρέπεσαι να είσαι ντυμένος έτσι στον δρόμο και να προσπαθείς να κάνεις τους άλλους χαρούμενους. 

Τον αγκάλιασε και λίγο πριν φύγει με την μαμά της, εκείνη του είπε στο αυτί " Να μη σταματήσεις ποτέ να είσαι Παλιάτσος, όταν βρεις δουλειά και σταματήσεις".





Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας μέρα
Ξέρω να κλαίω, να γελάω, να πονώ
ξέρω να λέω την αλήθεια πέρα ως πέρα
γι' αυτό κι εγώ θα σας το πω...

Τραγούδι λέω δυνατά
ν' ακούσουν όλα τα παιδιά
ν' ακούσει η πολιτεία
κι απ' το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία

Κι έτσι όλοι μαζί κι αντάμα
να τραγουδάμε τα δίκια της ζωής
να τραγουδάς κι εσύ απ' την πλατεία
να μάθεις φίλε μου σωστά να ζεις

Τραγούδι λέω δυνατά
ν' ακούσουν όλα τα παιδιά
ν' ακούσει η πολιτεία
κι απ' το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία

Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας μέρα...






Ο Παλιάτσος συμβολίζει εκείνη την σπάνια πάστα ανθρώπων που αποτελεί είδος προς εξαφάνιση στις μέρες μας. Είναι εκείνοι οι άνθρωποι που παρά τις δυσκολίες, παλεύουν να κάνουν τους γύρω τους χαρούμενους, σκορπώντας αισιοδοξία, αγάπη, χιούμορ και αγνή τρέλα. Είναι εκείνοι που προσπαθούν για μια εναλλακτική στάση ζωής, πιο ανθρώπινη, πιο απλή, πιο όμορφη. Και επιζητούν την συντροφικότητα κι ας μη φοβούνται την μοναξιά. Αλλά που οι περισσότεροι δεν τους παίρνουν στα σοβαρά, χαρακτηρίζοντας τους ρομαντικούς και εκτός πραγματικότητας.

Να μάθεις φίλε μου σωστά να ζεις.. Είναι μια προτροπή, μια παρακίνηση, να μάθει ο καθένας μας να ζει με βάση τα δικά του θέλω, με βάση τα δικά του πρότυπα κι όχι αυτά που μας επιβάλλουν.

Το τίμημα του να είσαι ένας Παλιάτσος, είναι ότι αν προσπαθείς να πεις κάτι διαφορετικό, να μοιραστείς την δική σου ματιά για την ζωή πολλοί θα σε κοροϊδέψουν, θα σε χλευάσουν, θα σε απορρίψουν.

Έχει όμως σημασία; Το ζητούμενο είναι να εμπνέεις με την στάση ζωής σου, με την αξιοπρέπειά σου και όσοι έρθουν δίπλα σου είναι καλοδεχούμενοι!

Είμαι σίγουρη πως υπάρχουν πολλοί Παλιάτσοι εκεί έξω, απλώς κουράστηκαν και θέλουν μια ζεστή αγκαλιά για να επαναπροσδιοριστούν. 



Αν διαβάσουν αυτό το άρθρο
ελπίζω να ξεκινήσουν ξανά
και να μη το βάζουν κάτω
σε αυτό τον σκληρό κόσμο
που ζούμε.





update: Μία μέρα μετά την δημοσίευση, είδα τον Παλιάτσο που συχνάζει μεταξύ Πανόρμου και Αμπελοκήπων, λίγο πριν την Κηφισίας στο Μαρούσι.. Οι συμπτώσεις του σύμπαντος με αφήνουν άφωνη..




Σχόλια

  1. Το συγκεκριμενο τραγουδι το λεγαμε στη χορωδια στο δημοτικο και ηταν απ' τα αγαπημενα μου, αν και δεν καταλαβαινα πληρως το νοημα.. Απο τοτε βεβαια δεν ξανα ασχοληθηκα με το τραγουδι αυτο, μεχρι σημερα που διαβασα την αναρτηση σου. Και οφειλω να ομολογησω πως με συγκινησε τοσο η ιστορια σου, οσο και τα λογια που εγραψες στη συνεχεια. Οταν ζεις με αξιοπρεπεια, ζεις σωστα. Απλα οσο περνουν τα χρονια, το χανουμε λιγο...
    Καλη σου μερα Κατερινα μου! Φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιωτάκι μου!! Έτσι γίνεται συνήθως όταν δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε τα βαθειά νοήματα!
      Πολύ χαίρομαι που ήμουν η αφορμή να το ακούσεις ξανά και να το δεις αλλιώς!!
      Σε φιλώ να περνάς όμορφα!!

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα Κατερίνα. Υπέροχο....! γεμάτο αλήθεια και συναίσθημα. Καλή Σαρακοστή να σου ευχηθώ με κάθε υγεία και ομορφιά καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Σαρακοστή Γιάννη μου!!
      Και προσοχή στους δρόμους.. με τους ασυνείδητους!!

      Διαγραφή
  3. Δεν έχω να σου γράψω πολλά... Μόνο πως συγκινήθηκα...
    Φιλί γλυκό & βουρκωμένο, ομορφιά μου! Καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπερα Κατερινακι! Δεν εχω να προσθεσω κατι...
    Καλα Κουλουμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπερα Κατερινακι! Δεν εχω να προσθεσω κατι...
    Καλα Κουλουμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι ωραία αυτή η ανάρτηση !!! Πράγματι οι παλιάτσοι έχουν εξαφανιστεί και παρότι μεταμφιεσμένοι υπάρχουν μόνο για να προσφέρουν χαρά !!
    Καλή Σαρακοστή Κατερίνα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ αγαπημένη μου!! Καλή Σαρακοστή φιλιά!!

      Διαγραφή
  7. Μακάρι να ήταν ο κόσμος μας γεμάτος Παλιάτσους. Η αυθεντικότητα και η μεγάλη καρδιά σπανίζουν στις μέρες μας. Λίγοι είναι εκείνοι που σε κάνον να γελάς, να νιώθεις όμορφα, να ζεις όλες τις εκφάνσεις της ζωής, με τόσο ειλικρίνεια και δοτικότητα όσο οι... Παλιάτσοι! Ιστορία μικρού μήκους με μεγάλη αξία όμως Κατερίνα μου. Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως η αξία τους να μεγαλώνει όσο σπανίζουν ;)
      Ευχαριστώ πολύ πολύ..!!

      Διαγραφή
  8. Με συγκίνησε το κοριτσάκι Κατερίνα μου.. Τις πιο μεγάλες αλήθειες θα πουν τα παιδιά, μακάρι να ακούγονταν περισσότερο!! Χάσαμε την μπάλα αλλά ποτέ δεν είναι αργά, έτσι δεν είναι;;;
    Καλά Κούλουμα και καλή Σαρακοστή να χεις κοπέλα μου!! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τους δώσουμε την ευκαιρία και τα ακούσουμε προσεκτικά λένε τις πιο μεγάλες αλήθειες..
      Καλή Σαρακοστή Μαριλένα μου όμορφη!!

      Διαγραφή
  9. Τι μου θυμισες!!!!!!!!
    Καλή Σαρακοστή με υγεία και χαμόγελα!
    Καλή εβδομάδα
    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω ωραίες αναμνήσεις!! :)
      Επίσης Αριάδνη μου φιλιά!!

      Διαγραφή
  10. Καλορίζικο το νέο σου (υπέροχο & στυλάτο) στέκι Κατερίνα μου!
    Άργησα να'ρθω, αλλά κάλλιο αργά...
    Αγαπώ τους επαγγελματίες και ερασιτέχνες "παλιάτσους" της ζωής και λάτρεψα το κείμενό σου!
    Χαμόγελο και αισιοδοξία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστώ για τα όμορφά σου λόγια και την επίσκεψη εδώ!
      Συνεχίζουμε ακάθεκτοι με ό,τι μας έχει απομείνει να δημιουργήσουμε ξανά..
      Σε φιλώ να είσαι καλά!!

      Διαγραφή
  11. Αγαπημενη μου επιτελους!!!Αξιωθηκα να ερθω στο blog σου το οποιο μου αρεσε πολυ πολυ! Οσο για την αναρτηση σου αυτή... Ποσο αληθινή ποσο. Μεγάλο ταλέντο ο παλιάτσος... από καθε αποψη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωωω ήρθεεεε!! Χαίρομαι πολύ.. ξέρεις πόσο μετράει η γνώμη σου σε όλα!!
      ( ˘ ³˘)❤

      Διαγραφή
  12. Πόσο μου άρεσε η ιστορία σου... με συγκίνησες, ειδικά με την φράση που είπε στο τέλος το παιδί.
    Φιλιά πολλά, Κατερινάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ας μείνουνε κι ας γίνουμε όλοι παλιάτσοι! Αρκετά έχουμε υποφέρει από τος σοβαρούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Kατερίνα μου καλημέρα.
    Τυχαία ανακάλυχα οτι δημιούργησες καινούργιο μπλοκ.
    Μια μικρή αποχή απο το μπλοκ το τελευταίο καιρό και διαπίστωσα πολλές αλλαγές.
    Καλή αρχή στο νέο σου βήμα.
    Υπέροχη η ανάρτησή σου και θέλω να σου πω πως αγαπώ ιδιαίτερα τους παλιάτσους. Αυτή η λέξη μου αρέσει πολύ και σαν λέξη μόνο. Τους έχω συνδυάσει με κάτι καλό,μ θλιμμένο, χαρούμενο, ανθρώπινο και άκρως συναισθηματικό.

    Επίσης να σου δώσω τα θερμά μου συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου στα ολιγόλεκτα. Το αγάπησα πολύ το δικό σου.

    Να είσαι πάντα καλά κορίτσι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Άφησε το αποτύπωμά σου εδώ..

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αλάτι, ζάχαρη κι αλληλεγγύη / το e-book

Φωτογραφίζειν: κατά βάθος είμαι ζήτημα φωτός

καληνύχτα καρδιά μου!

Ημερολόγιο Αισιοδοξίας 2013-2017 : Οι 32 συμμετοχές

Αναγνώστες

Google+ Society