Take a walk with me: Πεντέλη



Όταν γεννήθηκα μέχρι και 6 χρονών, μέναμε κοντά στο κέντρο της Αθήνας. Όποτε χιόνιζε πηγαίναμε..εκδρομή στην Πεντέλη! Η χαρά του παιδιού.. Τα έφερε έτσι η ζωή και για λόγους υγείας του αδερφού μου τότε, μετακομίσαμε..κάτω από την Πεντέλη! Για να βελτιωθεί το αναπνευστικό του στο καθαρότερο κλίμα εκείνων των περιοχών. Τεράστια αλλαγή για όλους μας, μιας και οι γονείς μου έμεναν πάντα στο κέντρο της Αθήνας από τα 18 τους που ήρθαν από άλλες πόλεις-νησιά για να φτιάξουν την ζωή τους. Η υγεία του βελτιώθηκε ταχύτατα, ζήσαμε όμως και τις μεγάλες καταστροφές από τις φωτιές..εικόνες που δεν φεύγουν από την μνήμη μου ποτέ! 


Κατά τον 7ο αιώνα π.Χ. το όρος της Αττικής που βρίσκεται βορειοανατολικά των Αθηνών ονομάζεται "Βριλησσός" (που σημαίνει "Ισχυρός Λίθος" από τα συνθετικά βριάω-βριώ:έχω ισχύ + λάας:πέτρα + κατάληξη σος). Με αυτή την ονομασία συναντάμε το όρος σε κείμενα του Ηρόδοτου και του Θουκυδίδη. Υπάρχει μια σύγχυση της ονομασίας του όρους αυτού με έναν ποταμό της αρχαιότητας που παρουσιάζεται σε κάποια κείμενα με την ίδια ονομασία. Ορισμένοι συγχέουν τον ποταμό αυτό με τη μεγάλη ρεματιά που πηγάζει από τη σημερινή Νέα Πεντέλη, διέρχεται από Βριλήσσια και Μελίσσια και χύνεται στο δήμο Χαλανδραίων.Τον 3ο αιώνα π.Χ. το όρος ονομάζεται Πεντέλη από το δήμο που εγκαθίσταται στο λόφο μπροστά από το βουνό (Αρχαίος Δήμος Πεντέλης), εκεί όπου βρίσκεται η σημερινή πλατεία Αγίας Τριάδος.      πηγή

πηγή 1 & πηγή 2  Φωτογραφία από το «ΦΩΤΟ ΒΙΛ». (Αρχείο Κρινιώς Καλοζύμη)

Άγγελος Κοντοθάνος - Άποψη της Παλιάς Πεντέλης,φωτογραφημένη βράδυ από το καταφύγιο των Αγίων Ασωμάτων.Η φωτογραφία τραβήχτηκε από την Έλενα Παπαδοπούλου


Σήμερα στην βόλτα μας, σας έχω την Πεντέλη χιονισμένη την ημέρα που σταμάτησε να πέφτει το χιόνι και άρχισε δειλά δειλά να κάνει την είσοδο του ο ήλιος.. Παραμονή Πρωτοχρονιάς!








Με ένα υπέροχο τραγούδι, κλείνω την πρώτη ανάρτηση του χρόνου,
από την ταινία La la Land που είδαμε χθες και μας άφησε πολλές σκέψεις!
Σύντομα αφιέρωμα στο MaKazine!!





Καλή χρονιά σε όλους!!
Να μη σταματάμε να παλεύουμε, να ονειρευόμαστε 
και να έχουμε ενσυναίσθηση! 2017 ευχές!!



Σχόλια

  1. Έχει πολλά θετικά να ζεις μακριά
    από πολύβουους οικισμούς!!!
    Το χιόνι μια καταπληκτική πινελιά!!!

    Καλή Χρονιά Κατερινιώ μου ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ισχύει όντως! Αν και για βόλτες είναι ιδανικά μόνο στο κέντρο ή προς θάλασσα.. Εκεί είναι η ζωή! Σε εμάς είναι η ηρεμία-γαλήνη μόνο! ;)

      Επίσης Ελένη μου! Να έχουμε υγεία και να αντέχουμε όσα μας πονάνε!

      Διαγραφή
  2. Οι μνήμες από τη φωτιά τόσο άγριες...
    Ωραίο και το κέντρο, αλλά ωραίες και οι γειτονιές πιο έξω, όλα έχουν τη γοητεία τους!
    Καλή χρονιά να έχουμε! Μακάρι η ευχή σου να βγει αληθινή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι Αλεξάνδρα μου και δυστυχώς δεν τα ζήσαμε μία φορά αλλά πολλάκις..
      Οι γειτονιές στα προάστια έχουν άλλα οφέλη ναι!

      Διαγραφή
  3. Αφοπλιστική η πρώτη ανάρτηση αυτής της χρονιάς, Κατερίνα μου!
    Η ομορφιά της Πεντέλης τότε και τώρα είναι απερίγραπτη!
    Ωραίο το τραγούδι από την ταινία! ;)
    Καλή και ευλογημένη χρονιά με υγεία και ό,τι άλλο επιθυμείς!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου βρε Κωνσταντίνα με τα υπέροχα σχόλια σου!!

      Διαγραφή
  4. Τι ομορφιά! Υπέροχες φωτογραφίες!
    Κατερίνα μου σου εύχομαι τα καλύτερα για την νέα χρονιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σε εσένα Ελένη μου ό,τι καλύτερο!!
      Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ!!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα Κατερίνα μου. Καλή χρονιά. Πολύ όμορφο ποδαρικό στις αναρτήσεις σου της νέας χρονιάς με αυτό το ταξίδι στην Πεντέλη. Με πολύ χρήσιμα ιστορικά στοιχεία και μνήμες.
    Ευλογημένη η φύση γύρω μας και μακάρι να της φερόμαστε όπως της αξίζει. Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να της φερόμαστε όπως αξίζει..!
      Καλησπέρα Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  6. Δεν θέλω να ξανακούσω για φωτιά. Τρέμω στη σκέψη και μόνο. Και μετά, μένει ένα "υπέροχο" κατάμαυρο τοπίο και πολλά ακόμα προβλήματα... Άσ'τα...
    Ας μείνω στο όμορφο χιονισμένο τοπίο (μου δίνει μια αίσθηση εξαγνισμού το χιόνι!)
    Καλή χρονιά, ομορφιά μου!
    Υγεία, για αρχή(!) και όοοοοοοο,τι λαχταράει η ψυχούλα σας, να σας δοθεί απλόχερα αυτή τη χρονιά! Από καρδιάς!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά και ολόγλυκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ας τα να πάνε. Την πρώτη φορά που κατεβήκαμε το βουνό για Νέα Μάκρη ήμασταν όλοι συγκλονισμένοι, σου μαυρίζει η ψυχή όταν περνάς στο κατάμαυρο τοπίο. Τι να λέμε..

      Φιλάκια πολλά κορίτσι μου!!

      Διαγραφή
  7. Λατρεύω το χιόνι και η βόλτα μου στη Πεντέλη είναι πάντα προγραμματισμένη να γίνει μετά από τη χιονόπτωση.
    Καλή χρονιά Κατερινάκι μου Εύχομαι να είναι για σένα η καλύτερη όλων. Να σου φέρει ό,τι επιθυμείς
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να έρθεις να έρθεις στα μέρη μας! Να απολαύσεις και την θέα όταν καθαρίσει ο ουρανός! Καλή χρονιά Άννα μου σε φιλώ!!

      Διαγραφή
  8. Τι όμορφες φωτογραφίες, ζήλεψα. Έχεις την τύχη να αντικρίζεις ένα υπέροχο τοπίο Κατερίνα μου. Σε ευχαριστούμε για την βόλτα. Καλή χρονιά να έχουμε. Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου εγώ σας ζηλεύω όμως που είστε κοντά στην θάλασσα και την νυχτερινή ζωή και το κέντρο! Εμείς είμαστε λίγο αποξενωμένοι και κάνουμε ταξίδι για να κατέβουμε! :)

      Καλή Χρονιά κοπέλα μου με υγεία και όσα επιθυμείς!!

      Διαγραφή
  9. Να ειναι οι μερες σου λευκες σαν τα χιονια, η υγεια σου γερη σαν το βουνο και η καρδια σου να κοιταζει ψηλα πανω απο τα δεντρα! Ευτυχισμενο το 2017!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ωωω Χριστίνα μου έγραψες!!
      Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Να είσαι γερή και δυνατή, με την ίδια ευαισθησία ψυχής και να σου χαρίσει όμορφες στιγμές το 2017!!

      Διαγραφή
  10. Α, γιατί δεν το θυμόμουν ότι μένεις Πεντέλη; Η Νέα Πεντέλη είναι πιο μακριά; Πήγαινα 6 μήνες στη Νέα Πεντέλη, στο Μαργαρίτα, το κέντρο ειδικής αγωγής για καθυστερημένα κι είχα πάει πολλές φορές στο βουνό με τα παιδιά :)
    Χρόνια πολλά και καλή χρονιά Κατερινάκι μου γλυκό( κι αν τα είπαμε πάλι μην με παρεξηγείς.... ξεχνάω ...εμένα να δω πότε θα με ξε-χάσω καμιά ώρα και θα με ψάχνετε ☺!!! χοχο!!!)
    Φιλάκια πολλά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μένω Πεντέλη, αλλά ανήκω στον Δήμο Πεντέλης! ;) Μη δίνουμε πολλές πληροφορίες..! Το γνωρίζω για το Μαργαρίτα, μου το είχες πει όταν έκανα την εξειδίκευση στην ειδική αγωγή και πήγα σε ειδικό σχολείο! :) Τι να παρεξηγήσω, όλοι μας ξεχνάμε, και πάλι καλά να λες που θυμόμαστε και τόσα με όσα περνάμε!!

      Διαγραφή
  11. Τι ωραίες εικονες με χιονια!!!!!!!!!!!!!!!
    Και εγω στο κέντρο έμενα στην Αθηνα, αλλά δεν έτυχε να πάω στην Πεντελη!!
    Φιλι γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Αριάδνη μου!!
      Καλή συνέχεια φιλάκια!!

      Διαγραφή
  12. Ετοιμαζόμαστε να ξαναζήσουμε λευκές ημέρες και νύχτες! Τα φιλιά μου και καλή χρονιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά σε εμάς δεν ήρθαν, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε μιαν ανάσα από το βουνό! Καλή χρονιά και πάλι Πέτρα μου!!

      Διαγραφή
  13. Τόσο κοντά μας και δεν έχω πάει ποτε.
    Πολύ όμορφα!
    www.beautyisallaround6.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, να το προγραμματίσεις!
      Για καφέ ή ποτό σου προτείνω τον Παλιάτσο! ;)

      Διαγραφή
  14. Α και ξέρεις τι σημαίνει Πεντέλη ε; Πύλη εν τέλει δηλ η Πεντέλη είναι μία πύλη για το εσωτερικό της γης όπου κατοικούν υπερφυσικά όντα. Και τα Βρηλίσια πήραν την ονομασία τους από τα Βρηλ που είναι κάτι σκοτεινά μαγικά πλάσματα σαν καλικατζάρια που ζουν μέσα στη Γη και θέλουν το κακό των ανθρώπων.... μουαχαχαχα Αυτά από τη νέα καμμένη αστική Λιακοπουλική μυθολογία των τηλεβιβλιοπωλείων... (σε κούφανα έτσι;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Άφησε το αποτύπωμά σου εδώ..

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αλάτι, ζάχαρη κι αλληλεγγύη / το e-book

Φωτογραφίζειν: κατά βάθος είμαι ζήτημα φωτός

καληνύχτα καρδιά μου!

Ημερολόγιο Αισιοδοξίας 2013-2017 : Οι 32 συμμετοχές

Αναγνώστες

Google+ Society