Θα διασχίσεις ένα πρωινό τον κόσμο..

By Katerina Verigka - Μαΐου 27, 2017


Η πρώτη μου επαφή με τους Στέρεο Νόβα έγινε πριν από 16 χρόνια, μέσω μιας κασέτας που μου είχε χαρίσει ένας δικός μου άνθρωπος. Ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό από όσα είχα ακούσει μέχρι τότε κι ας μεγάλωσα σε οικογένεια με διευρυμένη μουσική παιδεία.. Δεν εμβάθυνα πολύ λόγω του νεαρού της ηλικίας μου. Αργότερα τους θαύμαζα όσο ο καθένας ξεχωριστά έκανε τη δική του καριέρα.

Μετά το πρώτο μου ταξίδι με αεροπλάνο, πριν από λίγα χρόνια είχα δημιουργήσει την παρακάτω εικόνα, την μαγευτική θέα από το παράθυρο (Αθήνα- Θεσσαλονίκη) και στίχους από Στέρεο Νόβα.




Πρόσφατα μαζί με τον καφέ που ήπια με έναν αγαπημένο φίλο που γνώρισα μέσα από το blogging, ήρθε και μια απροσδόκητη έκπληξη.. (θα μου πεις πολύ σοφά έκπληξη και μη απροσδόκητη δεν γίνεται και δίκιο θα έχεις.. Όμως με τόσες εργασίες, δουλειά και μαθήματα το' καψα.. Αυτό θα μπορούσε να κοπεί στο μοντάζ αλλά μου είχε λείψει να γράφω ακριβώς όπως σκέφτομαι..)

Όταν οι άνθρωποι που ξεχωρίζεις και νιώθεις άνετα μαζί τους, εκείνοι που απολαμβάνεις να συζητάς και να αισθάνεσαι ο εαυτός σου, κάνουν ορισμένες κινήσεις που δείχνουν ότι σε ξέρουν καλά.. είναι αξίας ανεκτίμητης! Τον ευχαριστώ όχι μόνο για την γλυκιά του κίνηση αλλά για τον λόγο που ένιωσε ότι ήθελε να το κάνει. Όταν κάποιος εκτιμά τα "μικρά" και απλά πράγματα κερδίζει επάξια τον σεβασμό μου. 

Δια χειρός του Mr My way.. λοιπόν ήρθε το συλλεκτικό βιβλίο του Κ. Βήτα το οποίο περιλαμβάνει στίχους αλλά και φωτογραφίες πριν ακόμα δημοσιευτούν τα τραγούδια..Μαζί με κάποιες πληροφορίες, σκόρπιες σκέψεις και γεγονότα που συνέβησαν τότε.


 Οι στίχοι που υπάρχουν στο βιβλίο αυτό είναι η πρώτη μορφή
καταγραφής στο χαρτί πριν να προστεθούν οι λέξεις εκείνες
για να γίνουν τραγούδια.❞ 

Οι στίχοι τους δεν χάιδευαν αυτιά, δεν χρύσωναν κανένα χάπι. Ούτε καν το δικό τους.
Σε μια εποχή που ακόμα αργούσε να φανεί η πραγματικότητα, εκείνοι έβλεπαν ήδη μπροστά.
Οι λέξεις πλήγωναν το χαρτί μα βαθιά μέσα τους υπήρχε μια αλήθεια, μια αγωνία,
 η ελπίδα πως κάτι θα αλλάξει.. ίσως μια μέρα. Οι καθημερινές τους εμπειρίες, 
οι εμπνεύσεις, οι αμήχανες και άβολες στιγμές, οι ξεχωριστές στιγμές
και τα έντονα συναισθήματα δίνουν το παρόν σε όλα τα τραγούδια.
Μπορεί να φαίνονται σκοτεινά, απαισιόδοξα, να περιπλέκονται πολλά
θέματα σε ένα τραγούδι, μα αυτό είναι που τα κάνει ξεχωριστά.

Ίσως μουσική για λίγους, γιατί συνηθίζουμε να κλείνουμε τα μάτια 
σε μια πραγματικότητα που είμαστε μέρος της.. Να εθελοτυφλούμε. 

Κι όμως η αλήθεια αρχικά πονάει, μετά λυτρώνει.
Και θέτει τις βάσεις για μια νέα αρχή..

Να είστε όλοι καλά!












Ζεστό καλοκαίρι, κρατάς ακόμα

Κίτρινο αέρα φυσάει ένα μεγάλο στόμα
Απ’ το ραδιόφωνο οι εκφωνητές ασκούν υπεροχή
Ανασταίνουν και θάβουν χωρίς καμιά διακοπή
Ασταμάτητα κανάλια τρώνε το μυαλό μας
Έχουμε χάσει τόσα που δεν ξέρουμε τι είναι δικό μας
Οι φτωχοί ξέρω πως είναι περισσότερο φτωχοί
Κι οι πλούσιοι βαριούνται την τρελή τους ζωή
Μέσα από έντυπα μας καλούν να ζήσουμε μια άλλη ζωή
Μα είναι ζωή αυτή;
Όταν μια οικογένεια ζει μ’ ένα μισθό εκατό χιλιάδες
Οι τύραννοι χαϊδεύουν κοιλιές μεγάλες
Και δεν είναι μόνο αυτό, μας κυνηγούν χιλιάδες μάρκες
Έξτρα φόροι, έξτρα Φ.Π.Α., έξτρα σκατά
Κι ένας πόλεμος δίπλα μας που κανείς δεν τον σταματά
Και κανείς δε διακινδυνεύει
Η αγάπη μάς διαφεύγει
Κι αντί γι’ αυτό ψιθυρίζουμε διαφημίσεις
Χρησιμοποιούμε το σεξ για ν’ αποφύγουμε τις σχέσεις
Κι απ’ το ταξίδι της φάλαινας είμαστε τόσο μακριά
Σ’ ένα παιδικό τραγούδι το μυαλό μου ξυπνά
Κι ακούω τα πλοία να διασχίζουν τις θάλασσες
Είχα τόσα ωραία πράγματα κι εσύ μου τα χάλασες...

Σαν κατεψυγμένα κρέατα πουλιούνται τα πρότυπα
Ταυτιζόμαστε με ήρωες κι αλλάζουμε πρόσωπα
Πολύ αργά καταλαβαίνουμε πως ήταν σαν μια στύση που πέφτει
Ένα εκατομμύριο στερεότυπα που δεν έχουν πια καμιά γεύση
Με κάνουν ν’ απορώ πώς στεκόμαστε αδιάφοροι στο ψέμα
Γιατί χάνουμε χρόνο όταν μέσα μας τρέχει το αίμα
Σαν οδοντόπαστες λιώνουμε μπροστά απ’ την τηλεόραση
Κοιτάμε εικόνες έχοντας χάσει την αρχική όραση
Κοιτάζοντας τα ιδρωμένα πρόσωπα κάθε γλείφτη
Καθαρίζουμε φρούτα για να διατηρούμε την αργή μας σήψη
Καθαροί στρέιτ γιάπις διασχίζουν λεωφόρους
Περήφανα στήνουν το μέλλον με δικούς τους όρους
Σαν έξυπνοι βλάκες φέρνουν τη ντροπή της εκπαίδευσης
Κι από μια περιστρεφόμενη θέση καμαρώνουν γι’ αυτή τη δικαίωση
Το 2000 η μόδα θα τους θέλει ντυμένους με δερμάτινα
Πιο γυμνασμένους
Να κυβερνούν κατώτερα όντα άτιμα
Κι απ’ το ταξίδι της φάλαινας είμαστε τόσο μακριά
Σ’ ένα παιδικό τραγούδι το μυαλό μου ξυπνά
Κι ακούω τα πλοία να διασχίζουν τις θάλασσες
Είχα τόσα ωραία πράγματα κι εσύ μου τα χάλασες...

Στην πίστα του αεροδρομίου έχει νυχτώσει
Ένα εκατομμύριο αστέρια φωτίζουν ό,τι μ’ έχει πληγώσει
Ένας φίλος μου απόψε εγκαταλείπει αυτή τη χώρα
Κατά βάθος λυπάται μα δε βλέπει και την ώρα που η ζωή του θ’ αλλάξει
Όταν τ’ αεροπλάνα πετάνε
Η γη απλώνεται και οι άνθρωποι ξεχνάνε
Είναι τρομερό το θέαμα
Η αίσθηση αυτή ότι πετάς
Δεν έχω άλλη εκλογή
Ένα κίτρινο ταξί περιμένει
Φυσάει, θα χειμωνιάσει
Δύο ώρες και ξημερώνει
Συννεφιασμένη Κυριακή
Πρώτη μέρα του χειμώνα
Σκέφτομαι τους πιο σημαντικούς ανθρώπους αυτού του αιώνα
Απ’ το δεξί καθρεφτάκι ο κόσμος μένει πίσω
Ποτέ δεν είχα τίποτα κι απόψε θέλω να σε φιλήσω
Να μείνεις στα μάτια μου σαν άδειο τοπίο
Να κάνουμε έρωτα στο αστεροσκοπείο
Κουλουριασμένοι σαν μπάλα να εκτοξευτούμε
Μέχρι που ειρηνικά στο διάστημα να κοιμηθούμε
Κι απ’ το ταξίδι της φάλαινας είμαστε τόσο μακριά
Σ’ ένα παιδικό τραγούδι το μυαλό μου ξυπνά
Κι ακούω τα πλοία να διασχίζουν τις θάλασσες
Είχα τόσα ωραία πράγματα κι εσύ...




  • Share:

You Might Also Like

14 σχόλια

  1. Εκρηκτικοί στίχοι και ουσιώδεις

    Καλημέρα Κατερινιώ μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Ελένη μου!!
      Καλό σαββατοκύριακο, μου λείψατε πολύ!!

      Διαγραφή
  2. Πολλοί στίχοι τους εκρηκτικοί, όπως γράφει η Ελένη, δυνατοί, επίκαιροι και τρυφεροί.
    Εκπληξούλα πολύ όμορφη, Κατερινάκι!
    Μου έχει λείψει που παίρναμε το καινούριο cd και με λαχτάρα το ανοίγαμε για να δούμε και το βιβλιαράκι με τους στίχους...
    Να έχεις μια όμορφη μέρα! ❤❤❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ ναι τι ωραίες εποχές.. Αυτή η αίσθηση με τα βιβλιαράκια, το περιεχόμενο
      και την μυρωδιά τους ε;; Σ'ευχαριστώ πολύ.. έχω μαθήματα και εργασίες οπότε
      κλεισούρα σήμερα! Καλό σαββατοκύριακο Αλεξάνδρα μου πολλά φιλιά!!
      ( ˘ ³˘)❤

      Διαγραφή
  3. Από τις εκπλήξεις εκείνες που ξεχωρίζουν Κατερίνα μου. Να είσαι καλά και να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι ακριβώς.. Είναι αυτές οι απλές αλλά πολύτιμες κινήσεις.. που προσωπικά τις εκτιμώ αφάνταστα! Επίσης καλό σαββατοκύριακο αν και μας τα χάλασε πάλι ο καιρός! :)

      Διαγραφή
  4. Λοιπόν... εκτός του ότι έγραψες μια εκπληκτική ανάλυση που θα μπορούσε άνετα να είναι επίσημή παρουσίαση του βιβλίου, εκτός του ότι τα αισθήματα είναι αμοιβαία, έχω να σου εκμυστηρευτώ πως χαίρομαι κάθε φορά να συζητάω μαζί σου γιατί έχεις το χάρισμα να... λύνεις τον συνομιλητή σου, να εκφράζεται όπως νιώθει και να μην μετράει την κάθε λέξη του. Και αυτό πίστεψε με είναι χάρισμα.

    Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι μιά μοναδική καταγραφή μιας άλλης εποχής που όμως, μοιάζει αρκετά με την δική μας, κυρίως λόγω των προβληματισμών των νέων αθρώπων, της οικονομικής κρίσης (που οι Στέρεο Νόβα προέβλεψαν με κάποια τραγούδια τους...), αλλά κυρίως λόγω των ανθρώπων που ενώ θα έπρεπε με το πέρασμα των χρόνων να ωριμάζουν, δυστυχώς συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Χάνουν την λογική, την πίστη τους, αγαπάνε λιγότερο και μισούνε περισσότερο.
    Τα τραγούδια των Στέρεο Νοβα περιέχουν μέσα τους ότι μας έχει λείψει. Όμορφες στιγμές, όνειρα, αγάπη, αθωότητα. Από την άλλη, οι προβληματισμοί και το αδιέξοδο που βιώνουν οι νέοι άνθρωποι σε αυτή την χώρα, διακρίνεται σχεδόν σε κάθε τους στίχο. Χαίρομαι ιδιαίτερα που αυτά που σου έδωσε το βιβλίο είναι αυτά που έγραψες παραπάνω.

    Υ.Γ. Και επειδή την έκανα... αρμένικη την επίσκεψη στο blog σου, κλείνω και σου λέω το εξής: Είναι μεγάλη μου τιμή που με θεωρείς φίλο σου. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου έχω πει ότι είμαι πολύ ευσυγκίνητη;; Ε στο λέω τώρα, χαχα!
      Θα ήθελα να γράψω πολλά παραπάνω για το βιβλίο αλλά δυστυχώς είμαι σε μια τρελή διαδικασία με τις εργασίες, τα μαθήματα και τη δουλειά... Δεν μπορούσα όμως να μη σε (το) τιμήσω με ένα μικρό αφιέρωμα...Οι Στέρεο Νόβα είχαν εντοπίσει όλα τα σκοτεινά σημεία του τότε συστήματος που σταδιακά έφερναν την διάλυσή μας σαν κράτος, σαν πολιτισμό, σαν κοινωνία, σαν ανθρώπους.. Έβαλα λίγα αποσπάσματα, αλλά όποιος ακούσει τα τραγούδια τους θα το καταλάβει..
      Τώρα στα δικά μας αγαπητέ μου, η φιλία για εμένα δεν είναι κάτι επιφανειακό και δεν κρίνεται από το να είσαι κάθε μέρα με κάποιον ή να γνωρίζεις τα πάντα για εκείνον. Είναι μια ανθρώπινη σχέση που χτίζεται και κρίνεται σε άλλες "λεπτομέρειες". Όπως αυτή που έγραψα και με συγκινεί που το ίδιο εντόπισες κι εσύ. Το να νιώθεις ο εαυτός σου πίστεψέ με είναι σπάνιο σήμερα που όλοι σε κρίνουν με ευκολία και παρεξηγούν την κάθε σου λέξη. Έχουμε ακόμα πολλά να μοιραστούμε και να ανταλλάξουμε πολλές απόψεις και ιδέες σίγουρα! :) Σ'ευχαριστώ για όλα!!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχη σκέψη, κίνηση, έκπληξη. Να το χαρείς, φίλη μου! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι όμορφα να ξεκινάς το πρωινό σου με ανάγνωση όμορφων στίχων, με τις σκέψεις καρδιάς και όχι μυαλού ενός ανθρώπου. Ξέρεις καλά ότι πιστεύω στη φιλία, πιστεύω στους ανθρώπους και ακόμη και όταν σπάνια βέβαια με απογοητεύουν εγώ..το προσπερνώ. Εδώ μέσα βρήκα όμορφες φιλικές σχέσεις και υπέροχες αναρτήσεις γνώσης και συναισθημάτων όπως σήμερα η δική σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχτίδα μου όσες φορές και να προδοθούμε, άλλες τόσες πρέπει να συνεχίσουμε να εμπιστευόμαστε όσο παράλογο κι αν ακούγεται.. Εσύ καταλαβαίνεις την ουσία και το κάνεις πράξη μια ζωή! :) Η απογοήτευση είναι μέσα στην καθημερινότητα και εξαρτάται από τις προσδοκίες μας.. Άσε που άθελα μας κι εμείς απογοητεύουμε τους άλλους, είναι φυσιολογικό! Το θέμα είναι να δίνουμε ευκαιρίες και όποιος μας ταιριάζει θα παραμείνει στην ζωή μας! Σ'ευχαριστώ που πέρασες πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα!!

      Διαγραφή
  7. Τι γλυκιά χειρονομία. Ξέρω ότι θα χαρείς το βιβλίο, γιατί ο ενθουσιασμός σου φάνηκε σε κάθε λέξη του κειμένου σου.
    Και εύχομαι πάντα να γράφεις όπως σκέφτεσαι. Η καθαρότητα των σκέψεων μας είναι αυτή που κάνει τα blogs μοναδικά! :)
    Σε γλυκοφιλώ και σε καλοβδομαδίζω Κατερίνα μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν ήταν;; :)
      Συμφωνώ απόλυτα, πάντα γράφω αυτά που σκέφτομαι απλά κάποιες φορές προσέχω στα μέτρα του δυνατού να μην ξεφύγω πολύ και παρερμηνευτούν οι απόψεις μου, αυτό μόνο!
      Καλή εβδομάδαααα σ'ευχαριστώ πολύ!!

      Διαγραφή

Άφησε το αποτύπωμά σου εδώ..